Veermiku ja pidurite remont

Auto veermik ehk veermikusüsteem (sinna kuuluvad vedrustus, amortisaatorid, õõtshoovad, pukid, rooliseadmed jne) on sõiduki sõidumugavuse, juhitavuse ja ohutuse vundament. Selle korrashoid ja remont on kriitilise tähtsusega – ja siin on põhjused, miks:

Sõidumugavus ja stabiilsus

  • Heas korras veermik silub teekatte ebatasasusi, ei lase autot “ujuma” ja hoiab selle sirgel ja stabiilselt teel.

  • Kui veermik on kulunud, muutub auto raputavaks, kõvaks või hüplevaks – eriti auklikel või kruusateedel.

Juhitavus ja ohutus

  • Veermik mõjutab roolitunnetust ja auto reageerimist pööramisele või pidurdamisele.

  • Kulunud osad (nt õõtshoova pukid, rooliotsad) võivad põhjustada ebatäpse rooliauto “ujuvuse” või isegi ootamatu kõrvalekalde rooli keeramisel.

  • Äärmuslikel juhtudel võib katkine veermikuosa tekitada õnnetuse – nt kui ratta kinnitus lahti tuleb või rool ei reageeri.

Ühtlane rehvide kulumine ja sillastend

  • Kui veermik on kulunud või lahti, ei püsi rattad õigel joonel (ka siis ei aita ainult sillastend).

  • See põhjustab ebaühtlast rehvide kulumist, mis omakorda suurendab kütusekulu ja vähendab haardumist.

Väldid kallimaid remonte ja lisakahjustusi

  • Kui kulunud pukid, šarniirid või amortisaatorid jäävad vahetamata, võib see rikkuda ka teisi komponente, näiteks:

    • Rehvid

    • Pidurisüsteem

    • Roolimehhanism

  • Ennetav hooldus on alati odavam ja lihtsam kui rikkejärgne remont.

Pidurite hooldus, kontroll ja remont on üks kõige olulisemaid asju auto ohutuse juures – see võib otseses mõttes elu päästa. Kui pidurid ei tööta korralikult, on sõitmine ohtlik nii sulle, kaasreisijatele kui ka teistele liiklejatele. Siin on selged põhjused, miks see nii oluline on:

Turvalisus – sinu ja teiste

  • Pidurisüsteem peab töötama igas olukorras – järsul pidurdamisel, vihmaga, mäest alla sõites jne.

  • Kui pidurid on kulunud või lekivad, võib pidurdusteekond pikeneda või pidurid võivad isegi täielikult üles öelda.


Aeg-ajalt kuluvad osad vajavad vahetust


  • Piduriklotsid ja -kettad kuluvad aja jooksul – see on normaalne, aga vajab jälgimist.

  • Kui neid ei vahetata õigel ajal, võivad klotsid “ära kaduda” ja metall metalliga hõõrudes vigastab pidurikettaid → kallim remont.

  • Samuti võivad lekkida piduritorud või -silindrid, mis viib pidurivedeliku kadumiseni.

Pidurivedeliku seisukord

  • Pidurivedelik seob aja jooksul niiskust, mis vähendab pidurite tõhusust ja võib tekitada aurulukku – st pidur vajub põhja, aga ei pidurda.

  • Soovitatakse vahetada iga 2 aasta tagant või vastavalt tootja soovitustele.

Sõidumugavus ja kindlustunne


  • Halvasti hooldatud pidurid võivad:

    • Krigiseda või viliseda

    • Tunda anda vibratsiooni roolis või piduripedaalis

    • Tunduda “pehmed” või liiga tundlikud

  • Heas korras pidurid annavad juhile kindla tunde ja kontrolli auto üle.

PSST! Ennetav hooldus on odavam kui oodata, kuni midagi katki läheb. Kui piduriklotsid läbi kuluvad ja kahjustavad kettaid või pidurisadulaid, muutub remont märgatavalt kallimaks.

Veermiku ja pidurite remondi KKK

  • Iga 10 000–20 000 km järel või korra aastas

  • Kindlasti enne tehnoülevaatust

  • Kui märkad:

    • Kolksuvaid hääli aukudest läbi sõites

    • Rooli “lahtist” tunnet

    • Auto “ujumist” või ebaühtlast kulumist rehvidel

    • Vibra roolis või kerel

  • Kontrollitakse ja vajadusel vahetatakse:

    • Amortisaatorid

    • Vedrud

    • Õõtshoovad ja šarniirid

    • Pukid ja stabikavardad

    • Rooliosad (otsad, latid)

    • Rattalaagrid

  • Iga 10 000–20 000 km järel või vähemalt kord aastas

  • Kui märkad midagi järgmist:

    • Pidurdamisel krigin või vile

    • Piduripedaal on “pehme” või vajub aeglaselt alla

    • Auto kisub pidurdamisel ühele poole

    • Pidurituli süttib armatuurlaual

Broneeri aeg täna!

Centrum Motors

Avatud

[contact-form-7 id="979"]